August 2021PLØKS - Skovlunde Klatreklub
  
NYHEDSBREV
 

 

Post Corona (næsten)

Vi er nu fri af de fleste begrænsninger som følge af Corona epidemien og vi ser at der igen er stor aktivitet i hellen og på udendørsvæggen og hvor er det bare super dejligt! Vi skal dog fortsat hjælpe hinanden med at holde afstand og alle opfordres til fortsat at holde hygiejne i top og spritte af, som vi alle efterhånden er vant til.

 
 
 

Klatring på OL programmet 

Ovenpå OL klatringen er der øget efterspørgsel på såvel prøveklatringen og forespørgsel på plads på børne- og juniorholdet er igen stigende. Dog har vi fortsat lang ventetid, så vi kan desværre ikke hjælpe alle der forespørger, men det vidner om stor interesse for vores sport.

I skrivende stund kæmper instruktørteamet med at få lagt kurser og prøveklatring i kalenderen, så vi kan komme i gang igen oven på Corona. 

 

 
 
 

Nyt fra børne- og juniorholdet 

Vi har desværre måtte sige farvel til vores to trænere på børneholdet, Stine og Martin som efter lang og tro tjeneste har valgt at stoppe ”karrieren”. En stor tak til dem.

Vi har forsat Caroline som hjælpetræner, en forælder som også gerne vil assistere til træningen, 3 forældre som er på kursus for at kunne hjælpe med at sikre børnene og så håber vi snart at kunne indgå en aftale med klatreforbundet, som er ved at ansatte en træner.

Tanken er så, at vi køber denne træner ind på timebasis, således at vi ikke selv står med en ansættelse. Træneren vil så blive delt mellem flere klubber. Vi regner med at træneren også kan hjælpe til på juniorholdet samt vil kunne forestå klatreundervisning for klubbens medlemmer. Så der sker forhåbentligt snart noget spændende – vi afventer at forbundet finder den rette og ansætter vedkommende.

Juniorholdet er allerede startet efter ferien og her har vores stærke trænerteam med Rasmus Emil, Sune og Michael fuldt styr på tingene med stort engagement – fantastisk!

 
 
 
Klatrekonkurrence i PLØKS

Danmarksserien i Lead 2021 starter i PLØKS Klatreklub! Efter en længere Corona pause kan vi nu endelig skyde Lead Cuppen i gang med en sommer-konkurrence som kombinerer ruter i klatrehallen med ruter på den helt nye udendørs klatrevæg.

Mere information og tilmelding hos klatreforbundet på: https://klatreforbund.klub-modul.dk/cms/ProfileEventEnrollment.aspx?EventID=755 

Man er også velkommen som publikum, og så har vi også brug for lidt hjælp - se her under. 

 
 
 
Vi har brug for frivillige hænder til LEAD CUP

For at kunne gennemføre ovenstående klatrekonkurrence har vi brug for frivillig hjælp. Helt konkret søger vi:

 

  • 2 frivillige til indskrivning og point optælling 
  • 2 frivillige til at sikre klatrene i finalen
  • 2 frivillige hjælpedommere til finalen
Juniorholdet står for forplejning på dagen, så der bliver både mad og snack til både klatre og tilskuere.

Kan du hjælpe med en af ovenstående opgaver, må du meget gerne kontakte Dennis eller Jan M med det samme på konkurrence@ploeks.dk

 
 
 
Område-ansvarlige søges

Som du helt sikkert ved drives klubben af frivillige kræfter, og for at ingen skal blive for belastede, prøver vi at dele opgaverne ud på flere hænder. Når man løfter en opgave for klubben kvittere vi med "Guldmedlemskort" og de fordele der følger med det :-) F.eks. kan man KUN få nøglebrik til klubben hvis man løser en opgave og dermed bidrager til fællesskabet.

På det sidste har vi fået nye køkkenansvarlig og en "bibliotekar. På hjemmesiden under klubben > Frivillige - hvem-er-hvem kan man se hvem der har ansvaret for hvad. Tag et kig og sig måske "tak" næste gang du møder dem. 

Er der en "opgave" som du synes, vi mangler at få løst i klubben - og du måske - kan se dig selv i, er du velkommen til at henvende dig til Dennis.

Konkret mangler vi lige for tiden:

 

  • Kaffemaskine ansvarlig (bestilling af kaffe, te, kakao mm.  og hovedrengøring af maskinen)
  • Udstyrs ansvarlig (holde orden på klubbens klatreudstyr - kræver en vis klatreerfaring)
  • Ansvarlig for vores skolesamarbejde (vi tilbyder klatreaktiviteter for Ballerup Kommunes skolebørn og vi har instruktørerne til at varetage undervisningen, men mangler en "administrativ medarbejder" til at lave aftalerne og forestå kommunikationen)
Skriv til Dennis hvis du vil give en hånd med i klubben: dennis@ploeks.dk
 
 
 

 
Unsubscribe / Afmeld
Dette nyhedsbrev er sendt til #navn#, fordi du har en profil på www.ploeks.dk. Ønsker du ikke længere at modtage det, skal du logge på din profil og sætte hak i feltet "Ønsker ikke nyhedsbrev". Vi gør opmærksom på, at nyhedsbreve med indhold, der har særlig betydning for dit medlemskab, eller er bestemt af vores vedtægter ikke kan frameldes.
Spørgsmål angående dette nyhedsbrev kan rettes til nyhedsbrev@ploeks.dk

Du finder os her

PLØKS - Skovlunde klatreklub
Lundebjerggårdsvej 7
2740 Skovlunde info@ploeks.dk Se på Google Maps
PLØKS - Skovlunde Klatreklub - Skovlundehallen - Lundebjerggårdsvej 7 - 2740 Skovlunde - info@ploeks.dk